GEDIK-GEDIK

Monday, May 30, 2011

KELAWAR

Kelawar juga adalah antara salah satu binatang yang berjaga malam dan tidur siang ataupun dalam bahasa penangnya kelawaq ni tidoq siang jaga malam2...kelawar or kelawaq ni macam burung hantu jugak...cuma kelawar ini rumah dia dalam gua yg tertutup atau pun gua yang gelap la....aku ada baca satu blog dia cakap kelawar ini taik dia boleh dijadikan baja....hehehe....bokashi x salah aku la.....kelawar ni ada 3 jenis......kelawar makan buahan, serangga atau hisap darah.....macam vampire tue....tp dia tak hisap darah manusia la....dia hisap darah lembu,kambing ataupun ternakan...kalau taik kelawar buat baja....untung juga......sapa2 yang dok kat gua tue boleh pi kutip taik kelawar untung tue....
p/s; aku dapat ilham nak cakap pasai  kelawaq sebb kak aq kata aku macam kelawaq...tp xsama k...hhehehe....sebab aku dok dalam umah....kelawaq dok dlam gua.....hehehehe....tgok sikit gambaq kelawaq...



antara kelawar yang menyeramkan la juga.....
tp ada juga yang x menyeramkan....nak tengok????
jom....
yang ni confirm x takut....hehehehe....

2 comments:

*suka suka*

JOM NYANYI!!

comelkan???