GEDIK-GEDIK

Sunday, June 19, 2011

KISAH KITA

    Keesokkan harinya aku mengambil keputusan untuk tidak lagi mengharapkan apa2 darimu lagi...aku yakin x sepatutnya aku menunggumu lagi...di rumah aku hanya mendiamkan diri sahaja....."adik mari la makan...akak dah masak nie.""xpala kak adik dah kenyang la"..aku hanya bersuara dr dlam blik..."yala tue....apa masalah adik sebenarnya???dr semalam akak n abang tgok macam moody je...jgan nak rahsiakan apa2 dr kami...akak nmpak la apa yg jd semalam"..aku hanya terdiam x mampu berkata2...dengan hati yang luka aku kluar dr bilik...."maafkan dik,kak....em akak masih ingat laki yang dulu adik pernah crita tue?".aku mengingatkan akak ku kembali tentang dia..."jadi diala laki yang selama ni adik tunggu tue....dah la tue Effy..dr dulu lagi akak dah nasihatkan lupakan aja dia...bnyak lagi laki kat dunia nie"..."Effy tahu kak tp apa harus dik buat???adik nak balik rumah mak akak..."..aku menyatakan hasrat untuk semntara waktu nie aku nak balik ke kampung dulu...tergendala semua rencana ku untuk membantu kak di cafenya...."ikut kau la Effy...akak tahu...tp buatla keputusan yang bek untuk diri kau...apapun akak tetap sokong kau"...aku kembali ke bilik untuk merehatkan otak ku..kini ku rasakan ku patot membuat perubahan dalam hidup...melupakanmu wat selamanya......kenangan bersamamu akan ku biarkan berlalu...biarlah ianya hanya menjd kisah kita.....aku mengemas pakaian untuk pulang ke kampung....

DIKAMPUNG.....
   Perjalanan berjam2 lamanya amat memenatkan....aku pulang bersama kakak dan abang iparku...ibu dan ayah menyuruh kami pulang kerana ada hal yang nak dibincangkan....aku hanya menurut....kami tiba di rumah sudah agak lewat..."Assalamualaikum mak....ayah...."kami memberi salam....ayah menyambut di muka pintu...
"waalaikumsalam...eh anak2 bertuah...napa x bgtaw balik malam nie...."...barangkali ayah lupa agaknya bahawa dialah yang menyuruh kami balik cepat...."Eh bukan ayahka suruh balik cepat"...abang iparku menyalami ayah smbil menjawab pertanyaannya..."ni mesti kerja mak kamu nie...agaknya x sabar nak jumpa "Mak mana ayah....x nampak pun....""tu ha ada kat dapur tue...pergila tgok"..aku terus ke dapur mengekori kakak ku....setelah menyalami mak..kami bersama2 ke ruang tamu....aku hanya memandang emak dengan wajah yang sarat dengan rindu...sudah berbulan tidak berjumpa...bukan apa tmbahan pula sekarang aku di akhir smester jadi bnyak tugasan yang perlu aku siapkan....."kamu pergila rehat2...esokla kita berbual pnjang"..memandang hari sudah lewat malam kami hnya berbual sekejap saja.....

...bersambung......

No comments:

Post a Comment

*suka suka*

JOM NYANYI!!

comelkan???