GEDIK-GEDIK

Sunday, June 12, 2011

PENANTIAN YANG MENYEKSAKAN....

  Ketika ini ku rasakan aku patut menjauhi diri darimu....lalu aku mengirimkan sms kepadamu...."maafkan aku...buat sementara waktu ini aku perlu menunaikan hasrat ibu bapa ku untuk melanjutkan pelajaran...."...aku terpaksa menipu kau kerana padaku belum tiba waktunya aku mendekati dan jatuh cinta lagi denganmu....aku serik dengan kisah silam yang pernah ku alami...aku juga cuba untuk melupakan dirimu...bertahun lamanya aku menunggu namun sia2 saja....aku masih ingat lagi kata-katamu...."sabarlah sayang...bila da sampai sana nanti i akan meseg n call u hari2 k"....dengan linangan air mata dan ketawa aku mengungkapkan kata " boleh caya ka??kalau awak curang ngan saya camna???....kau meyakinkan aku..."saya x akan curang awak....cayala cakap saya...berapa lama dah awak kenal saya"....kerana kata-kata kau aku yakin kau akan jujur dengan aku....masih jelas di ingatan aku menghantar kau ke perhatian bas...walaupun kau pergi cuma di dalam negara saja...tp aku rasakan kau seperti mahu meninggalkan aku buat selamanya...pada hari itu juga aku menyalami mu walaupun aku tahu itu salah namun aku tidak dapat menahan perasaan sedih yang menyelubungi hatiku....kau juga begitu....kau cepat2 memasuki bas kerana tidak mahu aku melihat wajahmu yang kesedihan.....pertemuan kita berakhir aritu dengan lambaian mu kepadaku dan bas bergerak menuju destinasi....aku mengirimkan meseg kepadamu..."take care sayang....i love u so much....dah smpai nnt text i ok???i'm waiting yor meseg...." kau juga membalas "dont worry sayang...i love u 2...ok take care 2..jgan gatal2 k...miss u lot"...btapa gembiranya hatiku ketika itu walaupun kita belum meluahkan secra berdepan ketika itu.....aku tahu ketika itu kita x bertepuk sebelah tangan.....kau juga merasai apa yang ku rasa....tiap hari aku menanti meseg dan panggilan darimu...namun sia2 saja...kau seperti melupakan...walaupun begitu hatiku mengatakan mungkin kau sibuk...sabarla....lagipun kau baru ja tiba....aku menyedapkan hati ku dengan kata2....namun ari yang berlalu semakin lama membuatkan aku terdetik untuk menghubungi keluarga kau....lalu keluarga kau menceritakan kau ada pulang ke rumah membawa seorang perempuan baru-baru ni..."yeka mak cik???bila dia pulang???kenapa dia x jumpa saya pun???ok la mak cik nnt cakap saya telefon dia ek.terima kasih mak cik" ...sebelum meletakkan gagang telefon ibu kau sempat mengatakan"eh senang2 dtngla rumah mak cik..lama x datng rumah mak cik".."baiklah nnt senang2 saya pergi ye mak cik...".aku pikir agaknya kawan baru kau la tue...namun aku tetap menunggu panggilan mu...tp seminggu berlalu tiada juga panggilan darimu...hingga la suatu hari aku terserempak kau bersama seorang perempuan di kota raya kuala lumpur....ketika itu aku pergi bercuti di rumah kakak aku...aku cuba menafikan yang itu kau...namun dengan tidak sengaja aku terlanggar seseorng..."maafkan saya ya cik...saya x perasaan tadi....saya nak cepat nie..."..tnpa mengangkat muka aku memohon maaf.....betapa terkejutnya aku ketika itu setelah melihat kau didepan ku....."eh awak watpa kat sini???lama x jumpa...awak shat???kau seperti biasa2 sahaja..."eh kenalkan dia kawan sekampung saya"..kau memperkenalkan aku kepada perempuan itu...betapa kecewanya hatiku ketika itu...aku cuba untk bertahan dari menangis di depan kau...tahulah aku kenapa kau tidak menghubungi ku....."saya minx diri dulu ya...saya ada hal nie"aku meminta diri kerana tak sanggup melihat kau....dengan linangan air mata aku berlalu pergi..."kakak jomla balik....saya rasa x sihat la...nnt la kita beli barang ya...."eh td akak tengok kau ok ja...napa tiba2 ja...oh xpala lagipun abang kau pun dah nak smpai rumah tue"....maafkan aku akak aku terpaksa menipumu....aku hanya mendiamkan diri sahaja ketika itu....bersambung...........

No comments:

Post a Comment

*suka suka*

JOM NYANYI!!

comelkan???